Re: lug-bg: Re[2]: lug-bg:

  • Subject: Re: lug-bg: Re[2]: lug-bg:
  • From: vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Vesselin Kolev)
  • Date: Thu, 20 Feb 2003 12:41:16 +0200

On Thursday 20 Feb 2003 13:00, Todor Lazarov wrote:

> Îáùî âçåòî òîâà êàñêàäèðàíå ìè ñå íàëîæè
> ïîðàäè ïðîáëåìà ÷å ìè ñå ïîÿâèøà äâå ëèíèé.
>
> Íà âñÿêà åäíà îò òÿõ ñëîæèø ïî åäíî ïðîêñè
> è òàêà ðàçïðåäåëèø íàòîâàðâàíåòî.
>
> Ñèãîðíî èìà è äðóã íà÷èí íî ìîéòå ïîçíàíèÿ ñâúðøâàò äî òóê.
>
> Åòî è ñõåìàòà:
>
>  Internet                 Internet
> ---------                ---------
>
>    |GW1                     |GW2
>    |Proxy1                  |Proxy2
>    |128Kb                   |1Mb
>    |------------------------|
>
> --------               ----------
>
> Klienti                  Klienti

> [...]

Ami az shte spodelia edin nachin... Razbira se pyrvata misyl be BGP,
no ti sigurno shte ia othvyrlish, a i mozhe da ne e prilozhim v tovia
sluchai.

Az lichno bih pohdodil taka. Bih sednal i bih pomislil kak da razpredelia
traffica po protokoli. Primerno HTTP i FTP puskash da minavat prez
liniata s goliam kapacitet. Preporychvash im da polzvat proxy, no ne
gi zadylzhavash nasila kato pravish transparent proxy setup.  DNS i SMTP
mozhesh da pusnesh prez "malkata" linia s kapacitet 128 Kbps. Preporychai
na klientite si mail-relay prez tvoia SMTP server, koito si marshrutiziral
prez "mailkata" linia. Ako ne iskat nasochvai tehnia mail trerric v goliamata
linia, no pri tova go broi v limita im. Taka te shte predpochetat da polzvat
tvoia SMTP relay. Syshtestvuva i drugo reshenie. Maskirash izhodiastite
zaiavki kym 25/tcp zad IP adres, koito se marshrutizira po "malkata" linia.
Otdeliash im edin kanal ot 64 Kbps i tova e. No lichno na men mi haresva
poveche varianta sys SMTP relay. Ako napravish edna konsultacia na
klientite si (siguren sym, che te shte se zaradvat na takyv podhod) mozhesh
da gi nauchish kak da prenaoschat i vhodiashtia si poshtenski traffic prez
tvoia SMTP server. I taka shte si reshish problema s managiraneto na
SMTP protokola. Ne znam dali klientite ti polzvat mnogo uslugata
elektronna poshta de.. vse pak tova, koeto az davam e samo predlozhenie.

Malkata linia ia razdeli taka, che ta imash kanal za DNS. Az lichno bih
slozhil edin 56 Kbps kanal samo za celta. Vse pak ti shte imash dumata,
zashtoto sigurno si oceniaval natovarvaneto posledvashto potoka DNS
zaiavki. Prez tozi kanal nasochi zapitvaniata za navyn kym tvoite DNS
serveri. Ako klientite ti gi polzvat za forward shte uvelichish efektivnostta
na DNS v sravnenie sys sluchaia, v koito shte pusnesh vsichko zaedno
prez goliamata linia.

Taka shte reshish problema s DNS i SMTP. Mozhesh i da postavish
vytreshen NAT serveri i da natvash klientite si v zavisimost ot protokola.

  Izobshto tova e samo lek shtrih.. Mogat da prilozhat oshte mnogo mnogo
shemi...

   Pozdravi
     Vesselin Kolev