Re: lug-bg:

  • Subject: Re: lug-bg:
  • From: zimage@xxxxxx (Theodor Milkov)
  • Date: Fri, 21 Feb 2003 10:55:30 +0200

On Thu, Feb 20, 2003 at 11:05:25AM +0200, Vesselin Kolev wrote:
> Samo edno dopylnenie kym predishniat mi otgovor.
>
> Opityt mi sochi, che po princip izpolzvaneto na cache proxy
> za traffic naoschen i idvasht ot bylgarskoto internet prostranstvo
> e neefektivno. Prichinata e, che tozi dostyp se polzva glavno za
> iztegliane na golemi po obem failove. Prichinata e, che po princip
> vryzkata do bylgarskite mrezhi bi traibvalo da e po-viskoskorostna
> v sravnenie s tazi za mrezhite kym chuzhbina.
>
> Neka sega si predstavim, che tezi failove se skladirat vyrhu cache
> (v osbhtia sluchai malko sa tezi, koito si igraiat da praviat nastroiki
> [...]
<cut> ;-)

Edno dopalnenie:

Vapreki, che po printsip sam saglasen s napisanoto po-gore bih iskal da
napravia edno dopalnenie.

V zavisimost ot tova kakvo iskate da postignete s vashia cache ima
niakolko alghorithm-a za upravlenie na cache. Niakoi postigat goliam
request hit ratio, drugi goliam volume hit ratio... Eto tozi link e
doniakade po temata:

http://www.hpl.hp.com/techreports/1999/HPL-1999-69.html

Ideiata e, che ako celta e uskoriavane na browsevaneto (request hit
ratio) to cache ima znachenie dori pri BG sites. Ako celta vi e da
spestite traffic - togava naistina niama goliam smisal. E, celta vi moje
da e savsem druga - napr. filtrirane trafica za slujitelite v niakakva
organizacia.

Abe instrumenta go ima, puk za kakvo shte go polzvate si e vasha
rabota...

Sas zdrave,

--
        Theodor Milkov        Head Network Administrator
        Davidov Net           Phone: +359 (2) 730158