Re: lug-bg: Slackware-Live - проблем с мишката

  • Subject: Re: lug-bg: Slackware-Live - проблем с мишката
  • From: Hristo Erinin <erinin@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 17 Oct 2003 17:30:59 +0300

Здрасти,

On Fri, 17 Oct 2003 00:06:42 +0300
Valentin Stoykov <valentin_st@xxxxxxx> wrote:

> On Monday 13 October 2003 23:51, Valentin Stoykov wrote:
>
> Някой има ли идея как да се проверява към кой порт е вързана серийната
> мишка?

В пакета с gpm има една програмка gpm-mouse-test. Не съм я пробвал как и
дали работи, но ако искаш и хвърли един поглед. Според документацията
тази програмка се опитва да ти намери мишката и да определи какъв вид е
тя.
А иначе при движение на мишката би трябвало в /dev/ttyS{0,1} да се
генерират събития, които можеш да наблюдаваш (cat /dev/ttyS0). За
съжаление нямам серийна мишка под ръка и не мога да гарантирам за
достоверността на твърденията си. :))

> ****
>
> Не ми харесва как се генерира XF86Config във Slackware-live и се
> опитвам да напиша скриптове, които да го правят по-добре.
>
> Установих, че настройката на секцията Monitor става много удобно с
> програмата ddcxinfo-knoppix (ddcxinfo-knoppix-0.6). Ако стартирам тази
> програма с параметър -monitor, тя ми вади следното:
>
> Section "Monitor"
[cut]
> EndSection

Ами ако мониторът не поддържа DDC?

[cut]

> Настройката на видеокартата може да се направи със XFree86 -configure
> (при което се записва един файл /root/XF86Config.new) Получава се
> следното:

Тук може и да греша, ако е така някой да ме поправи. Ако мониторът под-
държа DDC, то тогава XFree86 -configure ще създаде конфигурационен
файл, който ще използва максималните възможности на монитора. Ако не се
поддържа DDC, то при всички положения ще има нужда от човешка намеса в
конфигурационния файл.

> обаче малк ще ме затрудни писането на скрипт, който да я намира, за да
> може да се прикачи към XF86Config-а който ще се сглобява.

Хм. perl, python? Regular Expression?

> За да работи мишката с колелце, вързана към COM1, трябва да се добави
>
>     Option "Protocol"    "intellimouse"
>     Option      "ZAxisMapping" "4 5"
>
> Но как да се детектне дали мишката има колелце?
> Ще работи ли обикновена мишка с тези настройки?

gpm-mouse-test според документацията има такава възможност.
Би трябвало да работи, стига да е intellimouse съвместима.
ZAxisMapping не би трябвало да и пречи.

> Програмата  ddcprobe (ddcxinfo-knoppix-0.6) ми извежда следното:

[cut]
> Там пише каква ми е видеокартата. Остава само да се напише скрипт,
> който да преценява кой точно драйвер да се ползва (в случая - Driver
> "nv")

XFree86 -configure ти казва каква е картата.

--
Best Regards,
Hristo Erinin