Re: lug-bg: Slackware-Live - проблем с мишката

  • Subject: Re: lug-bg: Slackware-Live - проблем с мишката
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 11 Jan 2004 23:32:11 +0200

On Sunday 11 January 2004 19:04, Валентин Стойков wrote:
--cut--
> [...]
> 0
> guest@darkstar:~$
>
> Това разбира се, ще работи ако няма нищо друго освен мишка към RS232 (в моя
> случай имам мишка и модем на ISA слот).
>
> Не ми е ясно защо на втория и третия ред има irq:3... (предполагам, че и
> двата реда са за модема).
>
> Когато напиша
>
> cat /proc/interrupts | grep -i "PS/2 Mouse"
>
> използвайки Slackware-Live 2.9.0.22, резултата е:
>
>  12:       6118          XT-PIC  PS/2 Mouse
>
> Когато ползвам мой зареждащ CD-ROM базиран на Slackwre 9.1; ядро
> vmlinuz-ide-2.4.22 резултата е празен низ.

това е голям смях да не си знае от кой конфиг е kernel image-a и modules.
вероятно взима готови images от slackware archive-a , там търси и configs, ако
успееш да узнаеш от кой пакет е този имидж на live cd-то ... В бъдеще е
предвиден /proc/config.gz за подобни amateurs дето не си знаят кърнел
конфиг-а ;-)

> Tomas Matejicek ми отговори, че конфигурацията на ядрото е изгубена (или
> поне аз така разбрах; не разбирам английски) и че той също не намира
> мишката в / proc/interrupts. Не знам обаче коя дистрибуция ползва, когато
> чете файла / proc/interrupts

/proc/interrupts е файл създаван динамично от самото ядро. не искам да те
отчайвам, но този файл хич не е определящ и далеч не е подходящ за отправна
точка

> Искам да разбера при какви условия мишката ще се вижда във файла /proc/
> interrupts

.. Гледам, че се мъчиш от доста време, но ако си в час с шел и C coding
погледни:
http://developer.linuxtag.net/knoppix/sources/hwsetup_1.0-9.tar.gz
http://developer.linuxtag.net/knoppix/sources/xf86config-knoppix_0.8-2.tar.gz
(това са debian source packages на Knoppix-a, но ти се абстрахирай от
директорията debian/ с maintainer scripts, гледай другото за да видиш как се
сетъпва мишока от даден вид, протокол, workarounds и т.н., за hwsetup ще е
добре и да видиш и хедърите на kudzu)

Gentoo има livecd's за много архитектури и много успешна (макар все още
experimental) инфраструктура за създаването им и там може да погледнеш ако
намериш къде са. Има специален ebuild за целта.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB