Re: lug-bg: Satelite internet??? - Sory za nedoglejdaneto

  • Subject: Re: lug-bg: Satelite internet??? - Sory za nedoglejdaneto
  • From: Hristo Erinin <erinin@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 17 Dec 2003 15:11:37 +0200

Здрасти,

Само няколко допълнения...

On Wed, 17 Dec 2003 11:17:53 +0200
"Vesselin Kolev" <vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx> wrote:
> [...]

AFAIK голяма част (или вече всички?) от бензиностанциите на "Петрол", както и
Shell, и няколко правителствени комисии или агенции.

Дали ще са проблем зависи от типа на услугата който ще избереш.
Предполагам, че под БГ FTP-та имаш предвид т.нар. free сървъри. Ако
ползваш български VSAT доставчик, проблеми с българските FTP сървъри
няма да имаш, като изключим цената на трафика, разбира се. Ако ползваш
чуждестранен - можеш да забравиш за българските FTP-та.

Скоростта си е скорост... Проблемът е със закъснението на пакетите.

>Така. Ако е само за клиентко потребление и в сървърно отношение имаш
>само SMTP и DNS, не мисля, че ще имаш проблеми. Ще е добре разбира се,
>да си направиш една QoS схема за да може DNS пакетите да се
>приоритизрат. Така допълнително ще направиш по-бързи отговорите на
>заявките. Освен това ще имаш и един допълнителен контролен канал, по

Да, ако се комбинира и с по-голям кеш на DNS resolver-а (така че да не трие
записи преди expire), ще бъде (почти) слънце. :-))

> [...]
>т.нар. "броудбенд рутер" (приемната ти станция) ъгълът е малък,
>прекъсване на връзката може да има при доста силен (обилен) снеговалеж
>с мокър сняг (спорно е и кое ще откаже първо, приемника или
>предавателя). Ако ъгълът е голям, при мокър сняг можеш да имаш само
>спадане на скоростта. Имай предвид, че ако градоносен облък застане
>м/у теб и сателита, връзката може и да прекъсне. Проблемът е, че
>средата поглъща твърде сълно елекромагнитените вълни. Но това са
>твърде редки и екзотични случаи. Също така имаш зависимост и от

Спад на нивото на сигнала има винаги при влошаване на метеорологичните
условия. IMHO въпросът в случая е доколко това ще бъде проблем за
конкретната връзка.

>Съветвам те да купиш две мощни кварцови лапми в непромокаем кожух и да
>ги насочиш да греят към параболичната антена от блико разстояние през
>зимата. Целта е, ако завали сняг, той да не се натрупва върху антената
>и после (при топене) да не обледи параболата. Имай предвид, че
>натрупването на сняг влошава подавания интензитет от колектора за
>излъчване към сателита и това може да доведе дори до загуба на канала.

Ако лампите светят в гърба на антената, ще помогне, ако долната й страна се
боядиса в черно.

>За да запазиш фокусировката постоянна, трябва да направиш много
>стабилен постамент за параболичната чиния. Обикновено се постъпва
>така. Забива се дълъг бетотен прът в земята. Около него се насипва

Тук май липсва една дупка ;-).

> [...]
>при наливането му). Кожухът може да е от дъски, фазер и т.н. Не е
>нужно да е нещо скъпо и специално. След като бетона засъхне, пръстта
>около така получената колона се трамбова. Може леко да се навлажни
>преди това. След това се постила слой пясък, над него слой чакъл и се
>излива бетонна хоризонтална плоча с радиус, в който влиза проекцията
>на чинията. Такъв постамент няма да мръдне дори ако камион се блъсне в
>него. Разбира се, целта на постамента е не да пази от сблъсъци с
>возила, а да не е податлив на слягане на почвата (това го осигурява

Хахах, добре си го описал. Но нека отбележим, че толкова сериозно укрепване
се налага само при по-големи антени. По малките имат възможност да се
монтират и върху покрив примерно (т. нар. non-penetrating mount).

>~  Поздрави и пожелания за успех
И от мен :)

Списък с лицензирани български VSAT оператори които знам:
http://www.transat.bg - тези мога да ти ги препоръчам. Чувал съм само
добри неща.
http://www.neterra.net - тези са отдавна в бизнеса.

А тук малко инфо: