Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading

  • Subject: Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading
  • From: Vasil Kolev <vasil@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 04 Jun 2004 17:59:43 +0300

На пт, 2004-06-04 в 17:20, Krasimir Kazakov записа:
> On Friday 04 June 2004 16:55, Христофор Памятних wrote:
>
> [cut]

> Мда, а в други държави, за ~ 70 лв. еквивалент в лв. получаваш 15 mbit/s към
> света (подчертавам). Негарантиран нет, но си сваляш с 400-600к от p2p
> мрежите. Понякога вдигаш и мегабайт. Нека видим с колко време се сваля от
> същите p2p мрежи през вашата международна скорост. Ако успееш за 2 седмици да
> свалиш 700 мб - евала.

Петър Пенчев ти отговори горе-долу на въпроса, за това искам само да
допълня - в момента в България влиза наземен интернет от 2 доставчика, и
сателитен от още няколко. Цената на мегабит в София е (около) 2500$,
защото толкова се връзва на тези хора да я доставят, и да си избият
парите за полагането на кабелите. Упражнение за четящия е да сметне
колко струва изграждането на едно такова трасе, ако имаш около 1000
километра кабели, които са по около долар на метър, без да броим
копаненето и полагането.

И още нещо, ако се зачетеш в NANOG в някои от последните thread-ове, ще
установиш нещо интересно, че много доставчици на интернет по начина,
който ти обясни, фалират, купуват ги други, и те фалират, и т.н. Изобщо
да не говорим за инфраструктурата там, която им решава проблемите.

За последно упражнение за домашно, можеш да провериш оклко е
междуградска линия през БТК за 256 килобита.

> [cut]
>
> Разбира се, в явно единствено в България (и Танзания може би?) са толкова
> изкуствено завишени цените. Не знам БТК ли играе тази роля или големите
> ISP-та, но със _сигурност_ това не са реалните цени навън.

Изобщо не е изкуствено... Ако можеш, внеси на по-ниска цена.