Re: lug-bg: wget -m

  • Subject: Re: lug-bg: wget -m
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Jun 2004 19:20:45 +0300

On Monday 07 June 2004 14:33, Peter Pentchev wrote:
--кръц--
> Само да отворя една скобичка за малко вметване: CVSup също изобщо не е
> лош вариант, стига този, от когото mirror-ваш, да е съгласен да си пусне
> CVSup сървърче.  Такива напоследък се нароиха доста, защото CVSup вече

CVSup е много добра утил-ка.
Ама в случая не идваше на питащия да му предлагам cvsup ;-)

> не е само начинът на mirror-ване на FreeBSD; има още поне 3-4 големи
> open source проекта, които използват това за своите мрежи.  Като
> количество прехвърлен трафик CVSup е на нивото на rsync, а според някои

Е CVS протокола е с пъти по-тежък/усложнен от rsync протокола и това е защото
cvs протокола е предвиден да се разправя с rcs-files/versioning/tags/alabala.
Това е едно от големите му недостатъци и вероятно причина да се измислят
по-ефективни протоколи като SVN.
А за non-rcs-files CVSup използва rsync протокола, явно собствена
имплементация, а не направо librsync(3) явно поради езикови различия.
Така, че както в случая се джиткат non-rcs-files, и се използва rsync
протокола/алгоритъма, то аз лично предпочитам да използвам програмата rsync.

> хора понякога като използвана памет се справя по-добре, но по тази точка
> не мога да твърдя нищо определено.

Доколкото имам опит с rsync памет почти не се хапва, много е скромен даже, без
значение колко клиента ще нападнат демона. Обаче може да хапва cpu time
заради -c (compression) и -z (compress ) и подобни cpu consuming tasks, но
това са си чисти сметки и няма кой да ги смята друг освен професора. CVSup за
компресия използва zlib отгоре върху механизмите за компресия които са
вградени в него... Така, че компресва , ама не се знае дали не е на цената на
cpu hoging ;-) Това може да се пита на freebsd-hubs@ ... Освен това, аз лично
бих заложил, че gcc ще генерова по -ефикасен изпълним код от компила на
модула... ако толкова задълбаваме на тема performance... да оставим, че rsync
въобще не се занимава с rsc'ing на файловете, което го прави още по-лек като
протокол и имплементация.

> Да, Modula-3 може и да е малък проблем за бърничкане из сорса, но
> общия случай това не ти се налага, ама изобщо - а колкото до
> portability, John Polstra май е свършил доста добра работа с ezm3 :)

Това е добре. Аз лично очаквам скоро да има съпорт за 'special features and
optimizations specifically tailored to SVN repos' , щото откакто видях svn
страх ме обзема от cvs като протокол разбира се де.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB