Re: lug-bg: debian menu system + new kde

  • Subject: Re: lug-bg: debian menu system + new kde
  • From: Alexander Shopov <ash@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 16 Jul 2004 12:15:48 +0300

Доколкото е възможно да има стандарт - погледнете тук:
http://freedesktop.org/Standards/desktop-entry-spec
и след това тук:
http://freedesktop.org/Standards/menu-spec

Не само Дебиан, но и Мандрейк (и т.н.) се опитват да запълнят дупката. Единен стандарт за менюта все още няма. Това, че има някакви работещи имплементации е хубаво, за да се види какво и как да се прави.

Ще трябва да се постараеш да провериш какво точно става и не можеш ли изрично да укажеш на КДЕ да не уважава директорията с менютата на Дебиан. Няма начин да няма някъде подобно цъкче из контролния панел на КДЕ.

<fl:flame intended="heavy injuries on debian users' ego"
	exempt="debian distro" target="debian erzac advocates">

> Направо ме разбиваш ;Р Идеята на мену-системата е именно да не ти се
> пречка постоянно, съответно ако решиш, да не знаеш какво точно прави.
> Автоматика

Макар идеята да е такава, резултатът не винаги е този. "Автоматика" в накои случаи води до автоматично засиране. Правилният начин за решаване е: "Защо в дадения случай има проблем?" -> "Как да го оправим?" -> "Как да подобрим софтуера, така че следващия път да няма поразии или да са по-малки?"

> Аз така и не разбрах какъв е проблема с мену-системата..?! Ами да -
> debian menu system ;) Кажи какво не ти харесва

Проблемът му е, че Дебиaн системата работи добре за Дебиан, но не толкова добре, когато човек опита да си компилира нещо сам. Макар в общия случай да не може да се реши този проблем (за никоя меню система, колкото и да е добра), вероятно има начин да се разреши в *дадения* случай.

Подобни проблеми се появяват, когато човек започне да ползва Дебиан, не по начина по-който го използват дългогодишите му потребители. За жалост дългогодишните му потребители влизат в неговото русло (което може да решава повечето техни проблеми), но далече не помага на начинаещите потребители на Дебиан.

Може би е добре в дадения случай, дългогодишните потребители на Дебиан сами да поомажат нещата подобно на неопитен потребител и да видят как могат да си го върнат в руслото.

> Всимко можеш ;)

Мдааа. "Всичко можеш." Това май съм го срещал прекалено често в една книга за Дебиан на български, но там е една друга истрория, по която може и да успея да направя нещо, за да не излезе само напразно мърморене.

Дали все пак няма разминаване на значението, което влагат различните потребители във вълшебния израз "Всичко може"?

Може би начинаещите си мислят, че "всичко може" означава с "apt-get install (и т.н.) всичко може". Дали обаче начинаещите щаха да си мислят, че "всичко може", ако то не беше повтаряно толкова често от рекламистите на Дебиан е отделен въпрос.

А пък напредналите си мислят "докато правиш нещата по правилния начин (и си в руслото) всичко може, пък иначе вземаш и си правиш едно apt хранилище, тип experimental, дебианизираш си пакетите, минаваш две-три итерации по сорса, за да изгладиш грешки big-endian/small-endian, pointer да не е int, леки заглаждания тук-таме за интересни архитектури като PA и SPARC процесори, плюс да нахакаме и оптимизации за Altivec частта за PowerPC, съобразяване с официалната политика на Дебиан за пакети, оправяне на зависимости, и т.н. и т.н."

Нали - пак всичко може. И сега трябва да зароним тъжни сълзи, че в индоевропейските езици, освен, че има транзитивност на глагола, традиционните модални глаголи като "мога", "трябва" и т.н. се пренатоварват с най-различен смисъл.

>????? Ай стиа бе... При мен се разбира, направо си пият заедно ;))))

Мда. Представи си. Друга Вселена, друга камбанария.

</fl:flame>

Пакети, които не присъстват в Дебиан (те не присъстват в никоя дистрибуция):

решения-на-всичките-проблеми
как-да-направим-всичко

Това не е проблем на Дебиан като дистрибуция. Има много хубави черти.
Това е проблем на някои потребители на Дебиан.

ал_шопов