Re: lug-bg: debian menu system + new kde

  • Subject: Re: lug-bg: debian menu system + new kde
  • From: Dimitar Tomow <dgt_it@xxxxxx>
  • Date: Fri, 16 Jul 2004 12:59:29 +0300 (EEST)

 >-------- Оригинално писмо --------
 >От:  Iassen Pramatarov

 > Аз така и не разбрах какъв е проблема с мену-системата..?! Ами да -
 >debian menu system ;) Кажи какво не ти харесва

Да. Както винаги пак сам омазах положението и се изразих максимално ясно.
Аз още вчера се усетих , но ... аххх. Добре ето го положението накратко:

Имах си KDE3.2.3 - бинарите от unstable. Purge на тях , на qt , на arts - т.е махнах го. Компилирах си го 3.2.3 от сорс, оказах си пътища , всичко точно KDE-то грейва ! Само че KSTART + K main panel - панела, където е часовничето :)) са ми старите и почти всички линкове неработят. -> т.е Applets / Shortcuts , макар че те са по-скоро Lunchers :D

След четене и разговаряне разкарвам

~/.kde
~/.kderc
~/.qt
/tmp/*username*
~/.local
~/.config

Но той си помни какви са менютата ... егати ужаса :???

Учудващо е , че на друите потребители менютата им се промениха , всмисъл  Control Center - 3.2.3 -> e под Settings , а в 3.3 Beta1 е на главното - веднага като отворите KSTART менюто. Т.е от тук видях разликата в менюто икато се загледах още имаше - 2-3 още. (имам 2 КДЕ-та)

Така че менюто им се беше променило на всички освен един - моя USER !
, който си ползвам аз (normal user - не superuser).

И е явно , че debian menu систем ми пази някъде настройките за менютата и панела - къде ...

Мисля си сега да purge-на деб. меню системата , да ми се оправи менюто и после да я инсталирам пак :?

--------------

Така и така да Ви питам друго ...пак с този юзер и само с НЕГО ми прави следния проблем.

(Цялата история:)
Първо махнах КДЕ 3.2.3 бинарита-> Компилирах KDE 3.3.Beta1 , но след като получих проблема , който ще ви споделя по-долу си ползвам 3.3бета само с един определен юзер , а другите ми потребители ползват горното 3.2.3 компилирано и то от сорс.

Та какъв е проблема само с този мой user , който и горе ми прави проблем ми изкарава едно съощение:

Could not start process Unable to create io-slave:  "klauncher said: Unknown protocol 'file'.

и нямам нищо в main KDE panel , освен "покази десктопа" , a w KSTART имам само първите 5 основни менюта , но не и Програмите по-нагоре :(

четох какво четох , питах каквото питах->

mv name name.old на следните неща:

~/.kde
~/.kderc
~/.qt

rm на това /tmp/*username*

Но проблема стои , казаха ми прекомпилирай може от това да е, но го прави само на едни юзер, както и да е ... прекомпилирах все тая...

Явно за този ЮЗЕР НЯКЪДЕ НЕЩО държи и пази някакви стари настройки за този потребител ... И понеже са несъвместими с KDE3.3 той се шашва :(

На всички други потребители като махна .kde .kderc , .qt и си губят всички промени (хмм всъщност вече не съм сигурен какво ли непробвах, но е факт, че поне тяхното меню като реших да ползвам само едни юзер с КДЕ3.3 и rm ~/.kde , .kderc, .qt , и те пуснаха 3.2.3 менюто им се промени.

Знам звучи странно , смешно , а може би и тъпо ... Само че си е ФАКТ !?.

Ясене аз се опитах да разуча за кратко време къде какво си слага debian menu system, но неуспях да я разбера съвсем кой скрипт се задейства или програма ... - всмисъл как прихваща тозо "поток" - да обработва менютата :?? Така че незнам , засега не ми е в полза, нито сега, нито и преди ...

KSTART- debian -> немога да кажа е голяма полза - всмисъл върши работа, но няма същата 'красота' като KSTART , нито пък менюто на GNOME ..

покрай проблемите ми с Гном и КДЕ направо се влюбих в xfce4 :))

МНОГО ЩЕ ВИ БЪДА БЛАГОДАРЕН , ако ми помогнете ... в момента ми е важно да си разреша тези проблеми , макар и да не са фатални на пръв поглед !
Благодаря предварително !!!