Re: lug-bg: debian menu system + new kde

  • Subject: Re: lug-bg: debian menu system + new kde
  • From: Dimitar Tomow <dgt_it@xxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Jul 2004 02:36:44 +0300 (EEST)

 >-------- Оригинално писмо --------
 >От:  Iassen Pramatarov
 >
 >На Fri, 16 Jul 2004 13:09:24 +0300 (EEST) Dimitar Tomow написа:

 > Няма проблем, вярва ми се ;) Тази размяна на любезни изрази между нас
 >с Шопов не е фатална, ..да я наречем "упражнение по реторика" ;Р

Не че разбрах и как почна всичко , но карай ... ;)

 > Специално за "остатчните" менюта:
 > Всъщност, ако правилно чета писмото ти, останали са ти и добавени преди
 >аплети в панела? и това при условие, че си махнал потребителските
 >настройки? (май в предното писмо писа, че даже си пресъздал
 >потребителя..? Много странно наистина. Не би трябвало да имаш такива
 >аплети и икони, ако се махнал дот-директориите.

Да точно така - правилно си ме разбрал .! (очудващо е поради добрия ми стил на писане , но се радвам , че си успял :)) ).

 > Правил ли си си customменю на потребителя? Едва ли, понеже казваш, че
 >не си разучавал меню системата, но все пак..?

НЕ - не съм правил ;) -> макар че си спомянм , че изтрих такава директория ;) /home/problemniquser/.menu = ~/.menu , но от тогава ни помен за нея , дори след update-menus ;) Но само този юзер я имаше тази директория :? Друго , което е хванах та прочетох за debian menu system и да ти кажа това, което го каза ти беше почти всичко , което ме интересува , но уви непомогна :( Проверих навсякъде, където си записва нещо меню системата на Дебиан , всичко си е ок , отварях какви ли не файлове - скриптове и конф. файлове - нищичко , което да може да засяга моя проблем :(

> [...]
 >less /etc/menu/README
 >links http://localhost/doc/menu/html/index.html
 >
 >П.П.: Още нещо - по принцип пакетите, които имат меню файлове в себе си,
 >извикват по време на postinst фазата на инсталирането си освен всичко
 >друго, и update-menus (логично, иначе за какво биха били меню файловете
 >и update-menus). Така че ако си инсталирал нещо след това и имаш
 >останали стари твои си меню файлове в ~/.menu или /etc/menu (първата е
 >потребителска, втората - администраторска, но и двете са .. "твои", не
 >на пакетите), може да се е омазало. Затова провери тия директории.

нищичко .. а, в ~/.menu нямаше нищо само още една под директрия , но може и да се бъркам това по памет ти го казвам ... Проблема е , че я изтрих преди да питам тук и незнаех , че има чак такова значение ... , макар че дефакто вече като я няма след update-menus би трябвало да се оправят нещата, но :(

 >С две думи, наистина меню системата следва да работи перфектно, стига да
 >не се "пипа" много. Или поне да се пипа по-нежно ;) аз съм имал малки
 >проблеми с customменюта, но и те са разрешими и накрая се е оказвало,
 >че съм сбърквал я синтаксис, я нещо таквоз ;)

 ЧЕ АЗ ХИЧ НЕ СЪМ Я ПИПАЛ :| ?!.

 >Накрая дай su -c /usr/bin/update-menus

  Ами дадох я тази команда, но тя ще влиае на root - какво общо с едни от normal users :??

Това , за което пиша освен да ти отговоря е , че едно от нещата останали в това "старо " меню е Crossover , който ДЕинсталирах !

направих едно locate over и видях това:

/usr/share/applnk , там има обаче и линкове за неща, които дефакто си присъстват в системата - примерно abiword , raptor (игричка е това) и незнам до каква степен това влиае и добре ок да приемем , че влиае (другата опция че не - не ме засяга хич тогава ;) ) - защо ВЛИАЕ само на един от потребителите :???

въобще е*ати шантавата работа ... Прегледах възможните конф. файлове и т.н на меню системата - нищо :( Накрая ще взема вярно да я махна и наново иснтлаирам дебиан системата или да пробвам нещо с комаднaтa install-menu , но нямам метод за kde във /etc/menu-methods , търсих в /opt/kde323 , където ми е инсталирано кде-то случайно да няма ( :| ) ,но не ...

Би ли могъл да ми кажеш имаш ли нещо за kde в /etc/menu-methods , аз имам само kdm конф. файл, който е за менюто / листата с избор на графичен мениджър / десктоп среда в кдм (логично ). ;)

Всякви идеи са ДОБРЕ ДОШЛИ ! Благодаря предварително ;)