Re: lug-bg: LTSP + Mosix

  • Subject: Re: lug-bg: LTSP + Mosix
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 19 Sep 2004 12:40:12 +0300

On Sunday 19 September 2004 11:48, Peter Georgiev wrote:
--cut--
> [...]

за тези приложения не си заслужава мигрирането на таскове по нодовете ;-) и
едва ли ще усетят клиентите забързване...
LTSP + (Open)Mosix е удобен за:
* тежки/дълги изчислителни задачи (които вървят по ден, два, седмица, месец на
една модерна UP или SMP машина) .. Ти явно нямаш такива, за да усетиш
съкратения интервал до крайния резултат. Какво ще му разкарваш на firefox-a
из нодовете ;-) и ще чакаш да направи нещо не за 2 секунди ами за 1 ;-) На
OpenOffice-a също .. ти ще искаш на момента да ти респондва, докато
миграцията няма да е много ефективна тука, понеже тасковете на тези
приложения не са дълги/продължителни
* бързо превръщане на мрежа от (бездействащи) машини в общ клъстер.

Ето идеалния пример: http://www.lpmo.edu/~daniau/ltsp-mosix/

Както се казва "Среднощно препускане" ;-)

Why?
some different reasons to choose this ltsp-mosix solution :

   1. There are a lot of windows machines on your network, with good
processors and memory that can be used at night for computation. With a
simple floppy disk you can turn the windows computer into a Mosix node.
   2. There is already a ltsp server on your network, and some Xterminals with
CPU doing nearly nothing!
   3. Ease of use : once your server is setup, it will only take 5 minutes to
add a new node.

Въобще това е интересна тема за големи задачи.

> [...]
> Основния товар ще се поема от сървъра и ще има изчакване на изпълнението
> на мигриралия процес на по-слабата машина.
> Възможно е мрежовата свързаност да се окаже bottleneck, тъй като ще има
> голям трансфер на данни. (а колко голям всъщност??)
>
> ЗА ЗАДАЧИТЕ за които ще се ползва клъстъра теоретично е възможно
> да се увеличи бързодействието, но мисля, че на практика няма да се
> забележи от клиентите, дори че е възможно обратното.
>
> И да, заслужава си да направиш експеримента от чисто изследователска
> гледна точка. Ако решиш да експериментираш, надявам се да публикуваш

Има верни слова тука. Просто задачите които той иска да мигрира из нодовете са
кратки и не си заслужава миграцията за такива кратки интервали от време.
Някой да не ме разбере накриво: и пет часа да работи човек с OpenOffice, то
ще генерува все краткопродължителни таскове, докато ако се запусне една дълга
фортранска история изобразяваща извратен маематически модел да търси например
нови химически съединения и т.н. то вместо да върви 1 седмица на един як
сървър, може да завърши за много по-кратко време ако няколко работни станции
му помогнат в сметките със своите така или иначе бездействащи cpu-та. Ефект -
поразителен.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB