Re: lug-bg: LTSP + Mosix

  • Subject: Re: lug-bg: LTSP + Mosix
  • From: Vasil Kolev <vasil@xxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 19 Sep 2004 12:44:14 +0300

На нд, 2004-09-19 в 10:15, linux@xxxxxxxxxxxxxxxx записа:
> Прочетош статийте ти за клистеризиране под Linux.
>
> Та ето какво искам да попитам групата
>
> Пуснаш една зала за Интернет с помощта на LTSP.
> И както има една българска поговорка: "С яденето идава и апетита"
> Та прочетош че може да се съвместят и двата проекта: LTSP + Mosix
>
> Така може би ще постигнe още по-голямо бързодесввие.
>
> Ето и какво имам.
>
> 1 LTSP Server:
> OS - Debian (Knoppix 3.6), LTSP 4.1
> CPU - 2Ghz Celeron
> RAM - 1024Mb
> HDD - 80 GB
>
> 8 Terminali:
> [...]

Специално за клъстер не знам, но мога да разкажа малко от моя опит с
remote X - вкъщи ползвам 3 машини, една централна (p4/1.5, 512M ram), и
две, които си пускат X-а от нея (през gdm). Единствения проблем, който
съм имал, е с разни гадости от типа на screensaver, който ми яде цялото
CPU (и прави системата малко по-лагната), или с неща от типа на flash
(пак подобно действа). На едната машина съм гледал филм, като mplayer-а
вървеше на централната, на цял екран - понеже ползвах xvideo, ми пращаше
неразпънат филма, и локалния X се грижеше за останалото през
accelerator-а на картата.

При 8 машини най-вероятно няма да имаш никакъв bottleneck, даже и
100mbps мрежата няма да се претовари.