Re: lug-bg: LTSP + Mosix

  • Subject: Re: lug-bg: LTSP + Mosix
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 19 Sep 2004 21:14:06 +0300

On Sunday 19 September 2004 23:19, linux@xxxxxxxxxxxxxxxx wrote:

> Тука не те разбраш ... дали щото думичките са чужди ;-D)

всъщност не се изразих правилно защото първо си помислих, че LTSP
utilities/packages & настройка на services трябва да се инсталират и
конфигурират на всеки един нод (нека да го наричаме по български възел) от
клъстера (е това не се превежда ;-) , но това не е така си мисля, че е
достатъчно да се инсталират тези неща само на един нод от клъстер и тънките
клиенти да си пускат задачките на него, пък той ще ги мигрира ако реши към
другите 1-2 нода. Значи ще имаш:
*OpenMosix cluster (1-2-3 възела с openmosix kernel patch + userspace
utilities, като на единия от тях ще настроиш LTSP нещата)
* Тънки клиенти на воля

Освен това преди да правиш сложните работи с OpenMosix+LTSP не те ли устройва
да имаш по 3-4 тънки клиента към няколко независими LTSP servers, няма
клъстери, няма чудеса. Просто поделяш обслужването на толкова тънки клиенти
колкото може и те задоволява да носи сървъра, е ще имам 2-3 сървъра тогава.
Лично мен не ме устройва ;-) защото ще ми е интересно да споделиш после
резултати от клъстер с OpenMosix, като на единия възел имаш и LTSP.

> От това което видяш: виждам че като се стартира дадена програма с mosrun
> тя почва да разхвърля задачите по nodo-вете.

мда и с mon гледаш load-a на клъстера и ако нещо не ти харесва се намесваш с
mosctl, moslimit и т.н... ще ги разгледаш тези утилита, аз съм запознат само
на теория с тях.

> Абе смешна работа в момента са 8 но тази гимнастика взе да ми става
> интересна.

ами според мен не е много смешно 8 клиента да ти пускат разни офендинг таскове
на сървърчето... много си е сериозно даже 8 грубиана не са малко.

> От понеделник почвам ... Днес направиш едно клъстерче от 8 машини ... но в
> една друга мрежа (там не са терминали) при терминалите е малко по-трудно.
> Защото идеята там е както и знаеш обратната (много машини да ползват ъкъла
> на една по-голяма) а тука е обратно: "съединението прави силата" интересно
> някъде го бях виждал този надпис ...

Е аз не знам всичко ;-), но да тука ще обединиш усилията на 2-3 машини да
обслужват заедно (клъстерирано) >= 8 клиента ... Ако нещо се запънат нещата с
клъстера, то почват да ги делиш клиентите поотделно на повече от 1 сървър,
т.е. на сървър позволяваш да има по колкото те задоволява теб на брой
клиенти, е неудобното е, че треа > 1 сървър в този случай.

Успех.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB