Re: lug-bg: LTSP + Mosix

  • Subject: Re: lug-bg: LTSP + Mosix
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 19 Sep 2004 16:47:00 +0300

On Sunday 19 September 2004 16:21, linux@xxxxxxxxxxxxxxxx wrote:
--cut--

> Да така е.
> Дори при LTSP използват някъкъв кърпен за случая OpenMosix (извинявам се
> за грешката, бяш писал OpenMovix ... приемайте я като калвиатурна грешка).
>
> Та сега ми идва друга идея към сървера да закача няколко P II който да не
> са тернимални клиенти и нишки към клъстера.
> т.е. те само да помагат на по-големия сървер (нещо за около 100$, или 3
> машинки)

Ами тогава схемата трябва да е LTSP клъстериран на няколко сървъра посредством
OpenMosix. T.e на 2-3 машини слагаш OpenMosix и те правят Single System Image
клъстера там е инсталиран и върви ltsp нещата, а тънките клиенти се ще се
връзват към това чудо. Тука трябва да си поиграеш малко с инсталацията и
настройката, но май не е голям проблем.

> Иначе сървера се товари доста защото се пускат по доста процеса.
> Забележете клиенти който са работили на IE са свикнали за всяка нова
> страница да ползват нов Explorer, въпреки че Firefox си има Ctrl+N, но кой
> се сеща за това.

Нищо чудно ;-) За колко тънки клиента става въпрос ?

> Та основната идея ми беше да се разтовари Linux Treminal Server-a.
> Незнам обаче дали това е идеята на OpenMosix-a ... или май идеята му е
> едно голямо и трудоемко приложение да се изтъркаля по-бързо (ако е така
> поне ще пробвам Doom3 ... Нали е последно време това стана като базов тест
> за бързодействие ... Последното него приемайте сериозно !!!)

Хм, да ти кажа може и да извлечеш полза в този случай понеже процесите от
тънките клиенти ще мигрират трансперантно между _само_ между нодовете на
горния SSI клъстер, а няма да се изпълняват на една единствена машина.
Всъщност аз май не ти долових идеята от предното писмо, но ми се струва доста
хитра, така, че си заслужава ако имаш време да опиташ сетъпването на едно
такова животно и да постнеш резултатите, че ще са интересни според мен.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB