Re: lug-bg: Samba user mode

  • Subject: Re: lug-bg: Samba user mode
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 5 Nov 2004 18:18:58 +0200

On Fri, Nov 05, 2004 at 04:51:31PM +0000, Gueorgui Tzotchev wrote:

> Благодаря за добрата идея!
> Самба взима предвид PAM, но как става map-ване кьм системен акаунт? PAM
> може ли да окаже такова map-ване, той не врьшта ли само позитивен,
> негативен или ignore (или разновидностие им) отговор?
>
> Мапването не може ли да се направи от самата самба след като PAM вьрне
> позитивен отговор?

PAM по принцип *трябва* да върне и системен акаунт, за да може после
примерно login(1) да логне потребителя, като му измисли user ID, group ID,
supplementary groups, home directory и други такива дребни нещица :)
Поне с такова впечатление останах преди 3-4 години, когато писах малки
модулчета на основата на linux-pam-0.нещо.много.старо, които всъщност
правеха горе-долу това - проверяваха username и парола спрямо разни
отдалечени неща, след което map-ваха всичко към един локален акаунт, за
който за login shell беше указана full-screen ncurses-based програмка с
красиви текстови прозорчета и менюта.  Така че мисля, че да, такова нещо
може да се направи с подходящо написан PAM модул :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx