Re: lug-bg: RAID experience

  • Subject: Re: lug-bg: RAID experience
  • From: Petar Nedyalkov <bu@xxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 24 Nov 2004 09:09:13 +0200

On Tuesday 23 November 2004 23:32, Vasil Kolev wrote:

> Въпрос - имаш ли опит с гръмнали дискове на software raid? Т.е. как се
> държи, как се добавят и т.н.? Мен това ме притеснява, като ползвам
> софтуерен RAID.

free.hit.bg ползва софтуерен RAID5 с IDE дискове. На 2ри август тази година
(може би повечето от вас, които имат сайтове на free.hit.bg са получили
извинения тогава) единия диск гръмна, оказа се, че мониторинг-а на RAID-а не
ни е алармирал, че преди това друг диск е излязъл от масива - един вид
ситуацията беше в един от тези 0.01%, които описват като трудни за спасяване.
С любимото dd успяхме да спасим повечето неща - загубиха се няколко стотин
сайта (по-точно около 300) от около 100,000.

По принцип ако някой има soft RAID5 и пази изключително много файлове, нека
има предвид, че тази процедура работи изключително бавно. Доколкото търсихме
тогава - ако това не беше проработило щяхме да пращаме дисковете в Германия,
за да ги спасяват там с дисасемблиране, физическо копиране и т.н. Доста пари
струва това.

--

Cyberly yours,
Petar Nedyalkov

PGP ID: 7AE45436
PGP Public Key: http://bu.orbitel.bg/pgp/bu.asc
PGP Fingerprint: 7923 8D52 B145 02E8 6F63 8BDA 2D3F 7C0B 7AE4 5436