Re: lug-bg: iptables(ipfw) web based panel

  • Subject: Re: lug-bg: iptables(ipfw) web based panel
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 28 Mar 2005 16:53:26 +0300

On Mon, Mar 28, 2005 at 02:34:00PM +0200, Ziumbiulev, Peter wrote:
> Искам на рутера на моя домaшен LAN да направя уеб базаиран панел за
> iptables или ipfw(ako сложа FreeBSD).
>
> Да мога да :
>
> - да имам 2 ISP
> -  да мога да контролирам, коя вътрешна машина през кое ISP  да минава.
> - squid-a през кое ISP да минава
> - Firewall на двата външни интерфейса
>
> Мога да си напиша сам интерфейс на Perl + Mysql, но ще ми отнеме около
> ден играчка.
>
> Има ли нещо готово, което мога да ползвам ?

Не съм сигурен за нещо готово и съвсем отворено, макар че съм почти
сигурен, че *би трябвало* да има.  Моля хората да не скачат веднага на
бой, когато спомена нещо, което ми попадна наскоро - NetBoz, система,
основана върху FreeBSD 4.x - http://www.netboz.net/  По мое лично
мнение, уеб-интерфейсът е доста добър, макар че имаше един-два момента,
когато се чудех защо е направено точно така, след като бях тръгнал в
погрешна посока.  Основният проблем е, че не щат да дават сорсове, и
дори, ако се логнеш в системата през SSH (за това поне си има официална
възможност), можеш да видиш, че startup скриптовете на FreeBSD са
кажи-речи изцяло изтръгнато и заместени с... един двоичен изпълним файл,
който явно прави всичко по някакъв техен си начин :)  Но системата
работи, макар и да не можах да "пипна" съвсем всичко по начина, по който
съм свикнал - но точно пък в онзи случай нямах и причина да искам.

А сега да се скрия в храстите край пътя, преди да са ме погнали всички,
които сигурно ще дадат предложения за също толкова, а може би и по-добри
съвсем отворени решения - просто на мен не ми е попадало такова, което
до голяма степен се дължи на това, че никога не съм и търсил :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx