  • Subject: Re: lug-bg: iptables(ipfw) web based panel
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 29 Mar 2005 17:18:45 +0300

On Tuesday 29 March 2005 13:52, Peter Pentchev wrote:

[snip defense]

> [...]
> чужда машина, за която беше силно препоръчително 1. да бъде запазена
> както си е с минимална преконфигурация или 2. поне да бъде оставена в
> състояние човекът да може възможно най-лесно да си прави промените,
> които му се налага да прави, от време на време.  Да не говорим за това,
> че работата трябваше да бъде свършена възможно най-бързо :)  При това
> положение нямах нищо против NetBoz - дори се оказа, че това, което
> трябва да направим, се прави много лесно през интерфейса им (след
> един-два грешни завоя, но някои от тях бяха просто защото бях решил, че

даа, това е частен случай, просто си живееш с болката ;-) да така е понякога
по-лесно, но има страшни случаи на усложнения и рецидиви, което знам, че го
знаеш.

> [...]
> предвид, че аз по принцип мразя графични интерфейси за почти каквото и
> да е, с много, много, много малко изключения, и че аз съм си баш от
> онези, откачените, дето обичат да правят нещата по най-сложния начин,
> като бръкнат възможно най-дълбоко дет' не им е работа :P  Имаше един
> стар виц за началника на пристанището в Истанбул, който обяснява на
> султана защо не са били дадени 101-те топовни салюта: "Има около 40
> причини... Първо: нямаме барут" - в този момент султанът го прекъсва и
> казва "Останалите 39 нямат никакво значение" ;)

Сега, ако тръгна да претендирам, че аз не използвам _въобще_ затворен софтуер
ще се смееме всичките ? ;-) Когато ми е наложен свише и са ясни
отговорностите ползваме. Например има едни слънчеви такива произведения (не
кавам дали са лоши или добри), но ще се отворят и те, така казват самите те.
Винаги ще има и затворен софтуер и това го знаем всички (той подлежи на
отваряне обаче, обратния процес е рецидив ;-). Не го отричам напълно, но
когато има смислена алтегнатива, но не го препоръчвам обаче.

> Колкото до това какво бих *препоръчал*, виж и по-долу.

> Ааааа...  Не.  Няма да захапя *тази* кукичка :)

good ! щеше да ме разочароваш иначе като quite easy target ;-)

> И както казах, виж по-долу...

> Опаааааааа... и тук стигаме до нещо, което, за съжаление, не мога да
> отрека, когато някой изтъкне като аргумент срещу *практиката*, не
> *идеята*, на свободния софтуер и отворения код (да, знам, че са
> различни неща ;)  С две думи: изобретяването на колелото.

Смяташ ли, че ако има готова алтернатива със свободен лизенз която да му
свърши работа и аз я знам, то не бих я препоръчал ? why, pourquoi, warum,
perche ?

> НЯМА СМИСЪЛ човекът да пише нещо ново, при положение, че съм на практика
> сигурен, че ВЕЧЕ ИМА готови решения, сигурно някои по-добри от други,
> които вече са с отворен лиценз и вече са били подложени на peer review.

да така е и по теорема ! known thuth, can't beat that ;-)

> [...]
> нулата, при положение, че може да отдели малко време за разглеждане (да,
> това включва и инсталация, конфигурация и тестване) на две-три решения,
> които други хора с опит му предложат или сам си намери, и след това
> евентуално може да отдели малко повече време за ДОПИСВАНЕ на вече
> съществуващо решение, за да отговаря по-добре на неговите нужди - като
> цяло хем времето ще бъде по-малко от това за пълна разработка от нулата,
> хем като резултат ще има едно *още* по-добро решени, вместо *още* едно
> общо-взето-добро-ама-знам-че-това-не-му-е-наред-ама-ще-го-довърша-тия-дни.

Просто няма как да не се съглася ! Сърце не ми дава ;-)

> Добре, може би трябва малко да смекча: не че 'НЯМА СМИСЪЛ', а може би
> '*не винаги* има смисъл'.  Както вече казах, аз самият просто не знам
> как стоят нещата в тази ниша, защото никога не съм се интересувал,
> защото съм си един от онези откачените, които... виж по-горе :)

да така е и по теорема ! known thuth, can't beat that ;-)
така е и абсолютизма не е добър подход, че после те настигат твоите си
камъни ;-)

> [...]
> потрябва нещо, да можеш да се огледаш, да видиш какво са направили
> другите и да стъпиш върху техните рамене, вместо буквално да изобретяваш

да така е и по теорема ! known thuth, can't beat that ;-)

> колелото?!  И в този ред на мисли - едва ли има смисъл точно теб да
> питам, но... отчасти и по кукичката по-горе... нали знаеш какво точно
> значи 'BSD', и че всъщност на никоя от *BSD OS's идеята й не е да бъде
> най-добрата ОС за работни станции или най-добрата ОС за сървъри или
> изобщо най-добрата ОС за каквото и да било? :)

О, не сме сравнявали ОС-и тука ;-) това е друга тема за харчене на ресурси
като свободно време ;-)

> Да не говорим за друго: изобщо не знаем каква точно е ситуацията.  Може
> човекът да не е програмист изобщо.  Може да е програмист, но да няма
> възможност точно сега да отдели време точно за това.  Може да му е
> наложен (от обстоятелствата или просто 'отгоре') много кратък срок за
> избор и реализация на работещо решение.  Може... сигурен съм, че и ти
> можеш да си представиш много други причини, в които избор на горе-долу
> готово решение и евентуално малка доработка ще са много за предпочитане
> пред създаване на нещо ново от нулата :)

да въпроса беше достатъчно generic без специализирани уточнения и т.н., тогава
why bother да предлагаме решения "на здрава глава рана + предложение за
намаляване на болката, а не трайно лечение".

какви изрази ;-)

добре това не е за тука вече.

--
pub 4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <danchev.fccf.net/key pgp.mit.edu>
fingerprint    1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG