Re: lug-bg: scsi disk spin up problem and i/o errors

  • Subject: Re: lug-bg: scsi disk spin up problem and i/o errors
  • From: Nick Kirchev <nick@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 3 Oct 2005 09:45:15 +0300

Това ми се е случвало с IBM дискове, но не SATA или SCSI.

проблемът се решава като се махне Advanced Power Management с hdparm,
понеже нямаше подобни опции в BIOS.

hdparm -B NNN /dev/hdXX

 -B     Set Advanced Power Management feature, if the drive supports it.
A low value means aggressive power management and a high value means
better performance. A value of 255 will disable apm on the drive.

hdparm -C /dev/hda

/dev/hda:
 drive state is:  active/idle
                          ^^^^^^^
Нормалното състояние.

Това не знам дали е възможно ако диска ти е SATA ( защото се вижда
като /dev/sdXX ) или SCSI

hdparm -C /dev/sda

/dev/sda:
 drive state is:  unknown

Това може да не ти е от помощ, но някой може да има подобни
преживявания, за това го споделям.