lug-bg: Дебиан и приоритети

  • Subject: lug-bg: Дебиан и приоритети
  • From: Атанас Мавров <bugar@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 3 Oct 2005 10:46:12 +0300

Здравейте,
тъй като сравнително от скоро ползвам Дебиан и някои неща не са ми много ясни
ще ви помоля за помощ :-)
Конкретния проблем който срещнах в момента е следния - инсталирах на чисто
системата, след което в /etc/apt добавих следните неща:
/etc/apt/apt.conf : APT::Default-Release "testing";
/etc/apt/preferences
Package: *
Pin: release a=testing
Pin-Priority: 900

Package: *
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: 800

Package: *
Pin: release o=Debian
Pin-Priority: -10

До тук всичко добре, пуснах го да се обновява (с някои малки изключения
свързани със зависимости който трябваше да се оправят по "грубия" начин) мина
успешно. Реших след това да обновя KDE до unstable (явно скоро няма да се
появи новото KDE в testing :-)) по следния начин:
apt-get install kde/unstable
И тъй като kde е виртуален пакет предположих, че ще се обнови всичко
необходимо но... започна да се оплаква от зависимости с други пакети, те от
своя страна с други и така. Та въпросът ми е къде бъркам и изобщо правилен ли
е начина по който съм стигнал до тук :-)

П.П. Между другото пробвах да сложа в /etc/priority следното
Package: kde*
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: 910
но и това не помогна