  • Subject: Re: lug-bg: направи си сам RPM (беше:apache ili ...?)
  • From: Petar Nedyalkov <bu@xxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 5 Oct 2005 14:28:56 +0300

On Wednesday 05 October 2005 13:19, Sava Chankov wrote:

> А защо просто не вземеш spec файла на PHP 4.3 от Федората - сменяш версията
> и опциите на configure, ако има добавени/изтрити файлове - отразяваш ги във
> %files и си готов? Това е най-лесния, бърз и праволинеен начин да се
> сдобиеш с пакета, който искаш.

Ами, как да ти кажа Сава, разликите м/у PHP4 и PHP5 не са малко, затова в този
случай съм предпочел да си направя класиката в жанра и да действам бързо
напред, а не да изолирам една по една опции дали ги има и в новата версия.

Примерно по xorg като пипам, в 99% от случаите минавам на разумния вариант да
ползвам SRPM и да си го променя него. Ама пък на Fedora xorg пакетите си имат
доста промени и като ми дотрябва да пусна на една машина две Matrox G450 с по
четири video-outs (малко по специфична конфигурация) - еми предпочетох да си
build-на xorg от source, да си сложа драйверите и HAL библиотеката на ръка,
както и mga_vid т.н., вместо да trace-вам защо в оригиналните пакети към
Fedora драйвера е пипан и не работи като хората или пък да преглеждам .spec
файла, който не е като да е голям ;-)

По принцип си прав, но както казах и преди - в масовия случай това трябва да е
практиката. Ама както даде пример с Майбах-а - той не е масов автомобил ;-)

> Специално за PHP мога да разкажа случай, в който се оправихме главно
> благодарение на пакетната система: колега инсталира уеб пощата hastymail,
> която обаче не тръгва и дава странни съобщения за грешка. Ама наистина
> странни. А сме я пускали 7-8 пъти на различни машини и наистина не
> разбираме защо така става. По едно време на мен ми хрумна да проверя целия
> софтуер, от който зависи hastymaiil. И какво се оказва - колегата
> инсталирал PHP за apache2, а ние сме с apache 1.3.

Ето тук си прав - по-бързо става с пакети.

> [...]
> сайт на проекта и си му проверил md5 сумата и подписа (ако има такъв). +)
> spec файл, който се инсталира в директорията SPECS
> +) евентуални кръпки, които се инсталират в директорията SOURCES и които в
> случай че се притесняваш можеш да изтриеш от spec файла
>
> Да не говорим, че повечето хора, които предоставят хранилища с RPM пакети
> (от основаните на RPM дистрибуции Федора е с най-много такива, на което
> искрено завиждам), го правят културно и ги подписват. На сайта на Весо
> Колев има много добро описание как се проверяват подписите на пакети.

Е, то някой ако не знае как се проверяват, лично моя съвет е да не се захваща
с пакети въобще ами да ходи "Maximum RPM" поне да прочете, или пък `man rpm`,
или на Весо Колев описанието.

> Тези неща не ги казвам, за да те разубедя да действаш както си знаеш.
> По-скоро искам да разсея митовете относно пакетните системи - че не са
> гъвкави и че са трудни за употреба - които за съжаление царят в милата ни
> Родина.

А-ха! Виж това лично мен ме изненадва, че съществува като мит (дори и да е
само в Родината). Няма спор - имат си гъвкавост, не са трудни, в общия случай
пестят много време и т.н. и т.н. - причини много.

Лично моят съвет е да се прибягва до нещата, които дадох като примери
максимално рядко, но пък и не мисля, че някой ще отрече, че има случаи, в
които времето, което се изисква са описване на spec файлове, dependencies и
т.н., е много повече и може в конкретната ситуация да не си струва (примерно
ако не целиш да правиш mass deployment пакет).

Та така. Мир и дружба :-)

--

Cyberly yours,
Petar Nedyalkov

PGP ID: 7AE45436
PGP Public Key: http://bu.orbitel.bg/pgp/bu.asc
PGP Fingerprint: 7923 8D52 B145 02E8 6F63 8BDA 2D3F 7C0B 7AE4 5436

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG