Re: lug-bg: направи си сам RPM (беше:apache ili ...?)

  • Subject: Re: lug-bg: направи си сам RPM (беше:apache ili ...?)
  • From: Petar Nedyalkov <bu@xxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 5 Oct 2005 12:40:52 +0300

On Wednesday 05 October 2005 11:52, Sava Chankov wrote:

> Да инсталираш софтуер с make install на Fedora е горе-долу като да са купиш
> Майбах и да му смениш двигателя с двигател на Запорожец, щото последния се
> поддържа по-лесно - няма такива измишльотини като водно охлаждане например
> :)

Въпроса е да има кой да ти го продаде този Майбах все пак. И ако ти предлагат
да ти докарат увас Голф 3ка (като примера по-доло с PHP 4.3), мисля че ще
предпочетеш да си идеш сам да си вземеш Майбах, нали?

Ето например PHP 5 доста време не беше част от repository - хората си
разчитаха на 4.3 дълго време след като имаше PHP 5 - даже чак във Fedora Core
4 има PHP5 (то е и разбираемо това с оглед разликите м/у двете версии), а за
FC3 последната актуална като гледам е 4.3.11 (а то има 4.4 branch вече). Аз
пък случайни SRPM-та не съм "фен" да ползвам, още повече пък RPM пакети от
тоя и оня, затова и така съм постъпил - не съм си играл да пиша .spec, не съм
ползвал повече от една версия едновременно - не мисля, че след като няма да
го разпространявам като пакети, а говорим за крайно стеснен брой deployments
за вътрешни нужди, има смисъл да чакам от Fedora да ми пуснат PHP5 пакет, или
пък да съчинявам .spec.

Ако правех уеб-сайтчета с PHP и зависех от хостинг провайдъри и т.н. - ясно че
щях да карам ръка за ръка с предлаганото като пакети (4.3). Ама, ей го на,
съдбата така ме принуди, не правя уеб-сайтове, и затова ми дотрябваха
последни версии, за които няма пакети и ми е по-лесно да си карам както си
знам.

За такива случаи главно ви говоря. Не си мислете, че съм седнал тук да отричам
смисъла на пакетните системи и т.н. Прекрасно добре съм оценил достойнствата
им. Нито съм мазохист, нито нищо - "r", "p" и "m" бутоните са ми
изтъркани :-) Всъщност, много се съмнявам да сте си мислили, че ще седна да
твърдя обратното. Поне за адаша съм сигурен ;-)

> Какво ти пречи да направиш веднъж промените във федорския spec файл и при
> нова версия на apache само да променяш тага Version и да си изграждаш
> пакета? Не е висша математика тоя прост въпрос, и не е нужна дивната
> акробатика, която правиш. Не знам защо толкова много хора са убедени, че
> RPM пакетите се леят от бетон в завод и е невъзможно да се променят spec
> файловете, а инсталирането с make install било по-гъвкаво?! За мен пък е
> много по-трудно да запомня с какви точно опции компилирам cyrus-imap

Аз затова разчитам на config.status от преден build - ясно е, че не навсякъде
има configure опциите, но за тези приложения, които споменах си стига ;-)

--

Cyberly yours,
Petar Nedyalkov

PGP ID: 7AE45436
PGP Public Key: http://bu.orbitel.bg/pgp/bu.asc
PGP Fingerprint: 7923 8D52 B145 02E8 6F63 8BDA 2D3F 7C0B 7AE4 5436