Re: lug-bg: Re: lug-bg: Държавен контрол чрез личните e-mail-и телефонни разговори

  • Subject: Re: lug-bg: Re: lug-bg: Държавен контрол чрез личните e-mail-и телефонни разговори
  • From: Валентин Стойков <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 Oct 2005 22:36:55 +0300

На 12.10.2005 21:09 Georgi Chorbadzhiyski написа:

> И да е било интересно, едва ли някой го е прочел с тази шльокавица и то от
> гадния тип, чатица.

Този текст го прекарах през програмата за конвертиране от шльокавица към
нормален български текст (http://d.interbild.net/vstoykov/62c/):

----- начало -------
В един филм се споменаваше, че ФБИ в УСА събират информация от
библиотеките, кои какви книги чете, за да могат да хващат потенциални
бомбаджии, които си търсят литература по въпроса. Но по същество:
идеята е смешна, поне така както е формулирана:

Интернет-доставчиците ще имат задължението да пазят в продължение на 6
месеца информацията за е-мейл адресите, с които общуват техните
клиенти.

ще преглеждат целия трафик кум порт 25 и ще изваждаш от него низове
от вида блабла@грух.мяу, това е смешно (бъркат се в живота на
хората). Да логват всичкои, което минава през техните СМТП серверс,
нека го правят. Така поне потребителят има право да избира дали да
ползва техният СМТП или не.
Информацията в днешно време е станала госта ступа и с това темпо в
бъдеще може да се превърне във важен ресурс. Незнам дали си го
представяте, но в бъдеще ще се снаслагат камери навсякъде (можеби
ще се прокара и закон държавата да има достъп до записите от тези
камери). Днес чрез информацията кои с кого общува могат да се правят
маркетингови анализи за потреблението (кои, кога, колко, с кого),
могат да се правят статистики, могат да се научават навиците на хората
(колко време прекарват пред пц, какво търсят из мрежата, с кого
общуват, интереси, предпочитания). А утре, хм........ утре може да е
като във филмите. Представете си камери навсякъде (имаше една книга за
големият брат, които винаги ни гледа "1986" ако не се лъжа се
казваше), след това си представете камери, навързани в мрежа,
представете си корпорация, която анализира действията на хората, за да
подобри живота (пак маркетингова стратегия), после си представете
компютърна система ("И робот" асоциация с филмът), която автоматизира
анализа на информацията, след това Ком. система бива научена сама да
търси отговорите и да си задава въпросите. После се сетете за "Тхе
Матрих" и си припомнете идеята на филма. И накрая се събудете. Вие
бяхте в една още неслучила се реалност. Както едно време хората са
гледали как птиците летят и повечето са казвали че човек неможе да
полети, понеже е много тежък, така и вие днес може кажете че това е
само измислен филм, само фантастичен сюжет и никога няма да се случи,
НО, тук идва голямото НО: "измислен", щом някои го е измислил, то и
друг може да го измисли и да го вкара в действие. Та да се върнем
навупроса с логовете: какво са логовете -> информация. Хората събират
информация от край време за да си улеснят живота. Събираме информация
за климата, за да предвидим времето (за да не се намокрим като завали,
за да знаем кога да посеем нещо, за да може то да порасте и после да
го инсконсумираме). Някои го наричат прогрес, други еволюция. Но рано
или късно с наличната информация се отива на следващото ниво.

Та с цялото си писмо (макар и на латиница, понеже на това ПЦ има само
БГ БДС, а аз не мога да пиша с червените букви :П ), исках да ви кажа
че това е неизбежно. Рано или късно и в сферата на съобщенията ще се
приложи старият и добре познат на човечеството метод на събиране и
анализиране на информацията. Моето мнение е че това е неизбежно! И в
момента стои въпросът: не "дали?", а "кога?". Не ми харесва, никук
даже, но е така. И в този ред на мисли, мисля че по-добрият въпрос по
темата би бил: кои ще има достъп до тази информация?
------- край -------------

Колкото повече се опитвам да усъвършенствам тази програма, толкова повече се
убеждавам, че подобно нещо е невъзможно да работи (проблемът е принципно
нерешим с използването на компютър?).

Дори и да разширя списъка със съкращения не винаги ще е ясно дали дадено
съкращение трябва да се преведе така или по друг начин (едно съкращение може
да има много значения...). Трябва да направя и някаква автоматична корекция
на правописа, която да прави промени само когато е сигурно каква е грешката
(трудна работа и получената програма ще работи баааааааавно). Речник с често
сливани думи също ще помогне (пример: можеби, незнам).

Току що ми дойде една много странна идея как да се защитаваме - като пишем на
шльокавица - така ще затрудним програмите, които обработват данните (не е
възможно хора да обработват данните  изцяло по обясними причини). Аз лично не
бих избрал този начин ;-)

Ето и от мен една порция данни за въпросните програми:
FBI CIA NSA Assault Bomb Terrorism Jihad
Allah Ossama Bin Laden Saddam Hussein
Handgun Assault Plane Crash Pentagon
World Trade Center Whitehouse President Bush
Putin Twin Towers Air Force One USA America
DeCCS RIAA BSA piracy illegal drugs heroin
Big Brother is watching you defcon nuclear
holocaust world war arabian afghanistan
cryptography PGP GPG crack RSA algorithm
Chechnya OMON Spetsnaz T-72 Merkava M1A1 Abrams
Chieftain Challenger Turret Apache Missiles Skinheads
troopers Kazakhstan Muhhamed Atta AK47 Kalashnikov

--
Валентин Стойков
http://vstoykov.hit.bg/