lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug-bg: Държавен контрол чрез личните e-mail-и телефонни разговори

  • Subject: lug-bg: Re: lug-bg: Re: lug-bg: Държавен контрол чрез личните e-mail-и телефонни разговори
  • From: "CIO" <CIO@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 Oct 2005 23:32:13 +0300

From: "Валентин Стойков" <valentin_st@xxxxxxx>
To: <lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Wednesday, October 12, 2005 10:36 PM
Subject: Re: lug-bg: Re: lug-bg: Държавен контрол чрез личните e-mail-и
телефонни разговори

> Колкото повече се опитвам да усъвършенствам тази програма, толкова повече
се
> убеждавам, че подобно нещо е невъзможно да работи (проблемът е принципно
> нерешим с използването на компютър?).
>
> Дори и да разширя списъка със съкращения не винаги ще е ясно дали дадено
> съкращение трябва да се преведе така или по друг начин (едно съкращение
може
> да има много значения...). Трябва да направя и някаква автоматична
корекция
> на правописа, която да прави промени само когато е сигурно каква е
> [...]

Тези дни срещнах едно инфо за едни българчета, които спечелили някакъв
конкурс. Момчетата измислили нещо като лингвистичен анализатор на базата на
десетичната бройна система, която се използва във всички езици по целия
свят. Е, ако марсианците са с по 6 пръста и ползват дванайсетична бройна
система, проблема си е лично техен;)) На базата на този общ за целия свят
език, тези юнаци правят въпросния анализатор. На всяка цифра от 0 до 9 първо
присвояват по една част от речта: например на 0 - глагол, на 1 -
съществително и т.н. Сетне тези части ги разлагат, като например на префикса
присвояват - 0, на суфикса - 1 и пак т.н. и т.н и получават някакви поредици
от цифри. Приложен към всеки език, този алгоритъм дава такива поредици и
като хванем една, например получена от български и приложим обратния
алгоритъм, обаче за китайски, ще получим перфектен превод на този език. Поне
така схванах идеята аз. На тази база можело да се създадат
устройства-преводачи, които да работят в реално време. Даже имаше и нещо
като пример, как можело един бразилец (не особено удачно, защото те май
парларе испано-португалски) и един англичанин си седят на брега на океана и
оживено си спорят всеки на неговия си език с другия. Пълна идилия ;)) Та
така и с шльокавицата може да се справим, ама няма да съм аз, защото това си
е бая труд. (това "бая" как ли ще се преведе? дали като: едно си баба знае,
едно си баба бае или като много? то и шльокавица е двусмислено де ;))

Иван Михалев