lug-bg: Проблем с графичната среда

  • Subject: lug-bg: Проблем с графичната среда
  • From: "Kosta Hristov" <kosta_hristov@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 2 Nov 2005 00:31:34 +0200

Здравейте, имам малък проблем с графичната среда под Дебиан.
А именно че не мога да настроя X сървъра да работи на 1024x768@86Hz.
В момента работи на 800x600@86Hz. Настроих го с dpkg-reconfigure xserver-xfree86, но най-вероятно нещо съм оплескал.
Ето и какво направих:

 -Select the desired X server driver:
 ati ( картата ми е ATI Radeon 9250 ) предполагам че този трябва да бъде.
 -Enter the video card bus idebtifier:
 оставих празно поле ( незнам какво е това )
 -Enter the amount of memory to be used by your video card:
 128*1024 мисля че беше...
 -Please enter the XKB rule set to use:
 xfree86
 -Please select keyboard model:
 pc104 ( то е по default, чудя се защо изобщо го пиша, проблема ми е в
 рафиката...)
 -keyboard layout:
 us
 -keyboard variant:
 оставих празно, незнам за какъв вариант става дума
 -keyboard options:
 и тук оставих празно, какви ще са пък тези options?
 -mouse port:
 по default е /dev/psamx
 -choose the entry that best describes your mouse:
 InPS/2 ( пак по default..тези въпроси просто ме разбиха )
 -Emulate 3 buttons mouse:
 yes,моята е logitech 2+1 копче в средата ( scroll )
 -Enable scroll events from mouse wheel:
 yes
 -Indetifier for your monitor:
 Hansol 730ED
 -Is your monitor an LCD device?
 No,плосък е но е доста широк отзад.
 -What metod do u prefer?
 medium, тъй като прочетох че се искат само резолюция и херци. Мисля че
 коректните стойности за тях са 1024x768 85Hz, поне за моя монитор.
 -Please select your monitors best video modes:
 1024x768 75Hz ( защо няма x85HZ????)
 -Select the video modes you would like the X server to use:
 зачертнах всичките за всеки случай, нз кога ще ми скимне да съм на 800x600
 -Default color depth:
 24b ( 10x то моя любим брат който ми беше обяснил какво е това : )
 -Select Xfree86 server modules that should be loaded by default:
 зачертнах ги всичките защото нямам понятие кои от тях ми трябват.
 -Write default files section to configuration file?
 ами yes, преполагам че това записва промените в конфигурационния file.
 -Write default DRI section to configuration file:
 отново yes, предположих че и това записва някакви промени, нищо че нямам
 представа какво е DRI.

 Това е. Резултата е възможна резолюция 800x600 px опреснителна чистота 86Hz. Ако някой се сеща къде бъркам, нека сподели. Сигурно въпроса ми е много глупав, но за съжаление усещам че не мога да се справя сам. Мерси предварително.

п.с.: преди малко пратих същот