Re: [Lug-bg] Mind-boggling: dynamic multipoint vpn под Линукс.

  • Subject: Re: [Lug-bg] Mind-boggling: dynamic multipoint vpn под Линукс.
  • From: Anton Glinkov <lartc@xxxxxx>
  • Date: Tue, 31 Jul 2007 13:20:07 +0300

Danail Petrov wrote:

> Добре де, аз нещо не разбирам. Кой ще бъде root bridge-a, и как си
> представяш цялата тази мрежа изградена логически ?
Който ти скимне.. :-) С bridge prio си харесваш един - с най-бързия нет,
с най-добрия хардуер или с най-симпатичната кутия. :) Ако случайно умре
имаме втори фаворит и т.н. Но това е ако се използва топология тип
'звезда'. Може да се остави връзка всеки с всеки (пипаме pathcost и/или
pathprio), с цел да се избегне ненужен трафик, а STP-то ще се грижи за
свързъността или по точно за възстановяването й, ако някой линк и/или
точка умре.
Логически си представям мрежата като 8 switch-a. Всеки има линк с всеки,
и на всичките има пуснат добре настроен STP :)
 > Имаме 7 рутера....защо трябва да ползваме ethernet технология
измислена за loop
> prevention, след като хората са измислили маршрутизиращи протоколи? (да
> не следиш Blog-a на Делиян? :))))
Не. Имаме 7 линукса. Те могат още много интересни неща, освен да рутират
:) Това, че STP-то е измислено за loop prevention, не значи, че е
задължително да се използва само за това :)
Не чета блогове. Не знам, кой е Делиян, но сигурно има интересни и
нестандартни идеи, в което не виждам нищо лошо.
> Немога да проумея необходимоста от STP ...
Идеята на STP-то е точно да се използва вместо рутиращите Layer 3
протоколи. Да се избегнат техните настройки... и да се осигури
свързаност на линунксите още в Layer-2, за да са в една виртуална
ethernet мрежа (не твърдя, че това е нужно, но ми звучи симпатично). Ако
лично на мен ми беше поставена тази задача, бих изградил мрежата по този
начин и съм сигурен, че ще работи безпроблемно :) Не казвам, че същото
не може да се направи с BGP или RIP, но лично аз не бих се занимавал с
quagga (примерно), ако мога да го избегна :) Както искаш го наречи :)

--
Anton Glinkov
network administrator