[Lug-bg] Подходяща дистрибуция

  • Subject: [Lug-bg] Подходяща дистрибуция
  • From: DVD <deyandoichev@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Jul 2008 04:06:32 +0300

Здравейте! Ще инсталирам Линукс на компютрите на една малка фирма. Става въпрос за 3 компютъра със 64-битови процесори (AMD и 3те) и nVidia видео карти.
Основните неща, които трябва да 'припокрия' са офис пакет (за него предполагам Open Office), Corel Photo Paint (с Gimp), Corel Draw (с Inkscape) и AutoCad, за който все още не мога да намеря линукс-алтернатива :(
Основното, заради което пиша, е да чуя мненията относно различни дистрота, между които да избирам. Единият от основните фактори трябва да е 'стабилността', защотото само в първите 1-2 месеца ще мога отблизо да наблюдавам как се държат системите и да донaстройвам нещата, след това ще имам поглед не повече от веднъж месечно. Разбира се, трябва да е дистро, което е по като за начинаещи в Линукс, но пък да има добро представяне (за да не се връщат към 'оная' ОС). Също така се колебая дали да ползвам 64-битова версия или 32-битова, заради евнтуално по-лесна поддръжка (т.е. искам да е 64-битова, но бих го жертвал заради нуждата от прекалено човъркане).
Ето и няколко варианта, за които си мислех:
-аз лично ползвам Debian и откакто го имам съм невероятно доволен от представянтето му; но определено не е за начинаещи
-имам и Ubuntu, което преди смятах за идеалния избор, но в последно време изобщо не ми харесва как се държи, как се развива и като цяло в сравнение с Debian.....
-на flashка имам Dream Linux, който също е възхитително лек и приятен, с него проблемът ми е, че е само 32-битов, освен това май има някакви проблеми с update-а...
-излезе новата Fedora, преди имах за малко 7-ца и не си спомням да съм се оплаквал от нея :)
-има някакви интересни имена като PCLinuxOS, Sabayon, Zenwalk и т.н. за тях не знам нищо :)
-дребосъците като Puppy, DSL и т.н. са прекалено опростени, нека да е по-"пълнкоръвна" ОС
Ами това е, търся мнения и препоръки, кой какъв опит има с разните дистрота, как вървят и каквото там се сетите :)
Благодаря!

П.С. И ако някой знае за добър вариант за AutoCad, че иначе ще трябва през Wine да го пускам...