Re: [Lug-bg] ????????? ???????????

  • Subject: Re: [Lug-bg] ????????? ???????????
  • From: vladi <altoas@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 08 Jul 2008 09:10:32 +0300

пробвал ли си да го пускаш през wine?
пробвал ли си на тези машини Debian?
ако са доста новички може да забива, стабилната версия на debian ползва доста старичък kernel.
аз лично ползвам ubuntu, както за сървъри така и за настолна ОС и не смятам да я сменям (евентуално на сървър да сложа FreeBSD)

DVD wrote:
Здравейте! Ще инсталирам Линукс на компютрите на една малка фирма. Става въпрос за 3 компютъра със 64-битови процесори (AMD и 3те) и nVidia видео карти.
Основните неща, които трябва да 'припокрия' са офис пакет (за него предполагам Open Office), Corel Photo Paint (с Gimp), Corel Draw (с Inkscape) и AutoCad, за който все още не мога да намеря линукс-алтернатива :(
Основното, заради което пиша, е да чуя мненията относно различни дистрота, между които да избирам. Единият от основните фактори трябва да е 'стабилността', защотото само в първите 1-2 месеца ще мога отблизо да наблюдавам как се държат системите и да донaстройвам нещата, след това ще имам поглед не повече от веднъж месечно. Разбира се, трябва да е дистро, което е по като за начинаещи в Линукс, но пък да има добро представяне (за да не се връщат към 'оная' ОС). Също така се колебая дали да ползвам 64-битова версия или 32-битова, заради евнтуално по-лесна поддръжка (т.е. искам да е 64-битова, но бих го жертвал заради нуждата от прекалено човъркане).
Ето и няколко варианта, за които си мислех:
-аз лично ползвам Debian и откакто го имам съм невероятно доволен от представянтето му; но определено не е за начинаещи
-имам и Ubuntu, което преди смятах за идеалния избор, но в последно време изобщо не ми харесва как се държи, как се развива и като цяло в сравнение с Debian.....
-на flashка имам Dream Linux, който също е възхитително лек и приятен, с него проблемът ми е, че е само 32-битов, освен това май има някакви проблеми с update-а...
-излезе новата Fedora, преди имах за малко 7-ца и не си спомням да съм се оплаквал от нея :)
-има някакви интересни имена като PCLinuxOS, Sabayon, Zenwalk и т.н. за тях не знам нищо :)
-дребосъците като Puppy, DSL и т.н. са прекалено опростени, нека да е по-"пълнкоръвна" ОС
Ами това е, търся мнения и препоръки, кой какъв опит има с разните дистрота, как вървят и каквото там се сетите :)
Благодаря!

П.С. И ако някой знае за добър вариант за AutoCad, че иначе ще трябва през Wine да го пускам...