Re: lug-bg: samba

  • Subject: Re: lug-bg: samba
  • From: mapc@xxxxxxxxxxxx (mapc)
  • Date: Wed, 21 Jul 1999 12:57:39 +0000

Hristo Georgiev wrote:

> [...]
> :(....Sega...za da wivda[ [ernati win ustrojstwa dave ne ti trqbwa fail-a
> smb.conf.....az go slovih cak kogato iskah da wivdam linux-a. komandata e slednata :
> #smbclient \\\\ma[inata\\diska Towa e samo.Mnogo e wavno naklonenite certi da sa 4 i
> posle 2...A za da widi[ [ernatite ustrojstwa po mrevata #smbclient  -L <ime na PC-to>
> Az syn sys Slackware 4.0 i nqmam problemi...obace na edin poznat sys RedHat 6.0 ima
> sy]iq problem kato twoq....ubihme se ama ne movem da se lognem kym [ernatite win
> diskowe. Re[ihme da smenim samba servera ama o]e do nikyde ne sme.

Sega az sym s rh6.0 i niamam nikakvi problemi, transver win-->linux
pri teglene sys smbclient ~400 - 500 k , sys standartni bokluci za lan karti.
nisto ne se configurira i nisto ne se pravi, sled standartna pylna rh6.0
instalacia smb si e gotova za rabota. Pri instalaciata sigurno ste spreli
instalaciata na smbclient i smbserver.

Komandata za polzvane na win diskove e:

mbclient //<ime_na_komputera_v_network_set><primerno_MAPC>/<disk><primerno_C> -I
<ip_adresa_na_komputera>

ili

mbclient \\\\<ime_na_komputera_v_network_set><primerno_MAPC>\\<disk><primerno_C> -I
<ip_adresa_na_komputera>

v rh6.0 vyrviat i dvete.

za da trygne obache e neobhodimo pyrvo v win mashinata da ste pusnali
v my_computer/control_panel/network/:
1. client - microsoft network
2. pravilno konfigurirano mrezovo ustroistvo
3. TCP/IP - pravilno konfiguriran i vizdasht se komputer za internet ili intranet
4. service - file and printing service for microsoft network.

tam systo se zapuska share level access, + zadavat se imena na computer
computer diskription i ime na mrezata.

led tova se puska windows explorer i se dava desen klavish s mishkata vyrhu
diska koito ste polzvash pod linux - tam se poiaviava menu i si izbirash
"sharing" , sled tova puskash read only ili full access na diska
ako komputrite ne sa v internet ne im slagaite paroli, inache e zadylzitelno
(az ste sym pyrviat vi guest, ako ste bez paroli :P).
dobre e da e samo read only, taka pone v nachaloto niama da mozete da si iztriite
command.com :)

Kogato vlezite na otsrestnia komputer se poiaviava prompt za parola
(ako ne ste zadali v gornite redove parolata)
Password:(enter, ako ne ste slozili)

i se poiaviava sledna prompt:
smb \>

ega veche ste vyv win mashinata.

Za poveche informacia moze da pishete sega HELP

mb \> HELP

.................................(vsichki komandi na smbclient)

smbclient e mnogo mostno i malko osyznato oryzie srestu winboze potrebitelite,
no systevremenno e i chudesno za upotreba v smeseni mrezi, kato moiata
naprimer.

Ako daden komputer ima win i linux i vliza s dvete OS e potencialna
vyzmoznost za probiv v sigurnostta na linux (systestvuvat win software
za pylen dostyp do linux fs na komputera za chetene i zapis, ostanaloto e vypros na
vreme).

B3ST R3g4rds!
MAPC
mapc@xxxxxxxxxxxx