lug-bg: razdelqne na trafik /iptables+htb/

  • Subject: lug-bg: razdelqne na trafik /iptables+htb/
  • From: lyompy@xxxxxxx (lyompy)
  • Date: Sat, 11 Jan 2003 12:45:28 +0200

ot izwesno wreme se mycha da naprawq razdelqne na trafika na edna malka mreja
znachi situaciqta:
1 komputyr deto rabotata mu e da minawa interneta prez nego /osnowno/ - linux slackware 8.1.0.1, s kernel 2.4.20
nakolko komputyra deto se wyzpolzwat ot rabotata mu /w momenta 4/
interneta idwa po kabelnata - cablebg /modem nqkyw si izraelski thompson, ama towa ne e wajno/
kato skorost wryzkata predpolagam che e:
  whodqst: 512 peering, 64 international
  izhodqst: 64 nawsqkyde

ta iskam da razdelq trafika /pochti po rawno/ mejdu komputrite
primerno za peering RATE=100Kbit, CEIL=300Kbit; za int.: RATE=22Kbir, CEIL=58Kbit;
polzwam htb.init /0.8.3 mislq che beshe/
naprawil sym si 3 klasa - local (za wryzkata do taka narecheniq router), peering i international.
da wseki ot klasowete, bez local ima po 4 podklasa - komputrite
opitwam se da opredelq klasowete kato polzwam markirani s iptables paketi
i tuk nesto se oplitam, nesto maj neuspqwam da markiram kakto trqbwa paketite. pone taka si mislq. moje i problema da mi e w definiraneto na htb.init fajlowete.
aaa da. wsichki komputri sa s ip-ta 192.168.0. i izpolzwam masquerading.
kato za kapak i ip-to mi e dinamichno...
markiram paketite s scripta:

#!/bin/bash

IPT=/usr/sbin/iptables
IPFILE=/etc/netacct/nacctpeering
LOCALNET="192.168.0.0/24"

for IP in ` cat $IPFILE`; do
  $IPT -t mangle -A POSTROUTING -d $IP -j MARK --set-mark 2
  $IPT -t mangle -A PREROUTING -s $IP -j MARK --set-mark 2
done

$IPT -t mangle -A INPUT -s $LOCALNET -d $LOCALNET -j MARK --set-mark 1
$IPT -t mangle -A OUTPUT -s $LOCALNET -d $LOCALNET -j MARK --set-mark 1

$IPT -t mangle -A PREROUTING -j MARK --set-mark 3
$IPT -t mangle -A POSTROUTING -j MARK --set-mark 3

w momenta mi ogranichawa peering trafika, no ne i international

ako nqkoj moje da me upyti malko kyde moje da mi e problema