Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading

  • Subject: Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading
  • From: Doncho Angelov <dangelov@xxxxxxxx>
  • Date: Fri, 04 Jun 2004 14:41:34 +0300

Vasil Kolev wrote:

| На пт, 2004-06-04 в 14:13, Doncho Angelov записа:

| Не си прав, Дончо. Винаги има едно количество хора, които не искаш да са
| ти клиенти, просто защото ти излизат по-скъпи отколкото си плащат.
| Пример са някои 'деца', които през цялото време си правят експерименти
| както могат да 'хакнат' и каква мизерия да свършат, има хора, които
| знаеш, че не са си платили на 5 доставчика и идват а са ти клиент, и
| т.н., и т.н.

Васо, според мене нещата стоят така:
- - Вариант 1: Интернет Доставчик прави истински бизнес. Този доставчик си
е подсигурил качеството на мрежата, и подобни "отворковци" са му
по-скоро партньори за проблемите, отколкото му бъркат в здравето;
- - Вариант 2: "Интернет Доставчик" решава да си прави поредният ЛАН. За
целта той купува 384 Кбит линия, купува 512 ГБ дисков масив, препродава
трафик 512 КБит ("гарантиран"), и разчита че повечето му клиенти ще
точат локалният варез. За тоз доставчик "отворковците" са само проблем,
щото наистина те му бъркат в здравето, задавайки неудобните въпроси. И
той предпочита да ги изгуби.
По кавичките ще познаеш какво имам впредвид.
Колкото до децата - деца навсякъде има. Да, ако доставчика има ИСТИНСКИ
Договор+SLA+AUP (еваларка за лекцията, ще тормозя Визио още в събота, за
да няма хър-мър относно една услуга, която предстои да продават на мой
близък приятел), то тогава този доставчик ще си има начин не да
предостави такива условия, че "дано да загубя" клиента, а ще отстранява
законно (и евентуално преследва по законен път) такива клиенти!
И не ми казвайте "да, ама сме в БГ и тук съда това, и онова, и полицията
и тя седи и т.н."!

За мен която и да е фирма, която предпочита да "загуби клиент" пред това
да го спечели е фирма на доизживяване. Това, разбира се, е моето мнение:
по-скоро на техничар и не чак толкова на човек, занимаващ се с бизнес.
Но "интернет доставчици" оцеляват в такива условия само защото може би
се явяват някакви скапани локални (квартални) монополисти. Как се явяват
такива - ами преценете сами :(.

Направо ми се приплаква, като си помисля че скоро и аз трябва да си
търся доставчик в София :(.

Поздрави и приятен уикенд,
- --
Doncho A. Angelov
software developer/project manager
OBS BG Ltd. @ http://www.obs.bg
Work: +359 (2) 9715900, Mobile: +359 (98) 485167
PGP Key ID: 6F124BED @ keyserver.bu.edu or
Bulgarian Free Software Association @ http://www.fsa-bg.org
- --
This email has been sent with Open Source software