Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading

  • Subject: Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading
  • From: Vasil Kolev <vasil@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 04 Jun 2004 14:58:33 +0300

На пт, 2004-06-04 в 14:41, Doncho Angelov записа:

> Васо, според мене нещата стоят така:
> - - Вариант 1: Интернет Доставчик прави истински бизнес. Този доставчик си
> е подсигурил качеството на мрежата, и подобни "отворковци" са му
> по-скоро партньори за проблемите, отколкото му бъркат в здравето;
> - - Вариант 2: "Интернет Доставчик" решава да си прави поредният ЛАН. За
> целта той купува 384 Кбит линия, купува 512 ГБ дисков масив, препродава
> трафик 512 КБит ("гарантиран"), и разчита че повечето му клиенти ще
> точат локалният варез. За тоз доставчик "отворковците" са само проблем,
> [...]

Ами ти да си чул за _ЕДНО_ приложение на закона в такава ситуация?:)

Колкото до партньори за проблемите, как се решава проблема със огромно
количество входящ към тебе UDP трафик от най-различни адреси, защото
умният потребител е решил да види какво става, като пусне едно програмче
на някой shell някъде, и се е използвал сам за цел? Има хора, с които
можеш да се разбреш, има и такива, с които не можеш...

А за преследването на тези, които не са си платили, ти можеш ли да си
представиш, че за 30 неплатени лева ще съдиш някого? Само времето, което
ще загубиш, ти струва повече.

Аз май пак защитавам възгледа, че трябва да има филтър на това кой се
допуска да е интернет потребител, който трудно може да се направи като
хората... Но това е и причината, че нищо не съм споменавал за
потребителите в моята лекция, щеше да се изроди много лошо.