Re: lug-bg: OT: Неуредица с DNS

  • Subject: Re: lug-bg: OT: Неуредица с DNS
  • From: Alexander Shopov <ash@xxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 23 Jun 2004 17:31:58 +0300

Хмм..  Адски тъп въпрос: възможно ли е да си се оказал жертва на
прозрачен прокси-сървър?  Общо-взето не минават две седмици без някой да
изскимти за проблем в една-две DNS-related листи, които чета, и накрая
да се окаже, че проблемът е или в някакъв хардуерен firewall, или в
upstream провайдера - някой е решил, че ще пренаписва всички DNS заявки,
и някой друг не харесва начина, по който става това...

Хич не е тъп този въпрос. Аз си мислех за нещо подобно, но не мога да го установя със сигурност. Например - трябва да имам шел достъп до машината зад нашия гейтуей за това, пък не е много вероятно да ми се даде такъв. Теоретично бих могъл да мрънкам на нашия сисадмин, но почти няма смисъл, защото не отбира от нормална дума. Също така теоретично мога да мрънкам на доставчика на нашия Интернет, може би там хората биха били по-любезни. Няма ли някаква процедура, с която без да дрънкам на хора, с които по принцип не държа да имам вземане-даване, да разбера има ли нещо, което да маже по NS заявките? Много ерзац проксита има по света, еййййй. Но не мога да съм сигурен, че това е така при мен.

ал_шопов