Re: lug-bg: OT: Неуредица с DNS

  • Subject: Re: lug-bg: OT: Неуредица с DNS
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 23 Jun 2004 17:45:28 +0300

On Wed, Jun 23, 2004 at 05:31:58PM +0300, Alexander Shopov wrote:

> Хич не е тъп този въпрос. Аз си мислех за нещо подобно, но не мога да го
> установя със сигурност. Например - трябва да имам шел достъп до машината
> зад нашия гейтуей за това, пък не е много вероятно да ми се даде такъв.
> Теоретично бих могъл да мрънкам на нашия сисадмин, но почти няма смисъл,
> защото не отбира от нормална дума.
> Също така теоретично мога да мрънкам на доставчика на нашия Интернет,
> може би там хората биха били по-любезни.
> Няма ли някаква процедура, с която без да дрънкам на хора, с които по
> принцип не държа да имам вземане-даване, да разбера има ли нещо, което
> [...]

На теория може да се направи нещо такова, примерно.. хмм.. нещо, което
върви на машината, на която е authoritative DNS сървърът, генерира
случайно някакво измислено (несъществуващо) hostname, моли те да
направиш заявка за него, след което следи логовете на DNS сървъра за
такава заявка.  Очевадният проблем с това е, че не е ясно дали заявката
ще стигне точно до този DNS сървър :)

На теория може сега да те помоля да направиш заявка за примерно
alshopovtest.ringlet.net към b.ns.ringlet.net (за съжаление
gandalf.online.bg a.k.a. a.ns.ringlet.net не логва заявките, така че там
не мога да проверя нищо, а не съм сигурен, че хората там ще са много
щастливи от идеята да пускам long-running tcpdump точно на тази машина,
пък бил той и само за DNS заявки ;) и, когато кажеш, че си направил
заявката, да погледна логовете и да ти кажа какво има там, откъде е
дошло и т.н.  Иначе за други неща просто не се сещам :(

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx